lördag 12 mars 2011

Ser

Vajande grenar i vårens vindar (måste det vara)
En liten trapp med en kruka visset, ska den måntro få vårfärger snart?
Allt mer av den längtande gräsmattan synes.
En syrenbuskes fjolårsgamla blomrester, ska jag få se och lukta på nya?
Undrar vilken färg de har?
Vatten som strilar nedförs och samlar sig i pöl.

Våren är på väg, i går använde jag mina älskade solglasögon igen.
"Bakom mína solglasögon kan jag va mig själv"....lite kändes det så en stund.

Funderar på det där att släppa taget om något / någon...att inte sluta älska utan släppa just därför.
Det är inte lätt, men finns inte val. Eller det finns det, men då väljer jag att gå kvar i tillstånd där jag är fast i något som aldrig kommer bli det jag behöver. INTE speciellt klokt i längden.

Solen skiner och jag önskar ta tillvara dagen så gott jag kan.
Första kaffetåren avklarad, dags för en andra kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar